Loading…

Skövde Kulturhus köp- och användarvillkor

Allmänna villkor

Dessa användarvillkor uppdaterades den 14 April 2021

Köp

För att köpa biljetter behöver du registrera dig som användare och uppge namn, adress, e-post, telefon och födelsedatum. Du betalar online med betalkort. Informationen används till att genomföra köpet. Om det är problem med ett köp, eller om det exempelvis sker en annullering eller liknande, så används uppgifterna till att kontakta dig.

För information om behandling av dina personuppgifter, se nedan i dessa Köp- och Användarvillkor.

Biljettköpet

Biljetten med streckkoden är din nyckel till en specifik föreställning. Streckkoden accepteras endast en gång. Biljetten kan alltså inte kopieras eller på annat sätt användas flera gånger. Streckkoden accepteras endast en gång. Biljetten kan alltså inte kopieras eller på annat sätt användas flera gånger.

Om du får förhinder inför ett evenemang så är det tillåtet att överlåta biljetten till någon annan. Notera att en del priskategorier är förknippade med särskilda villkor där det efterfrågas ID, studentkort eller scenpass i entrén, men det framgår i så fall tydligt på biljetten samt på hemsidan.

Det är inte tillåtet att använda eller överlåta förvärvade biljetter i kommersiellt ändamål, inkluderande:

Användning eller överlåtelse av en biljett i kommersiellt ändamål kommer att leda till annullering av biljetten. GöteborgsOperan har rätt till ersättning för samtliga eventuella omkostnader förknippade med annulleringen och som följer av den otillåtna biljetthanteringen.

Köp via kulturivast.se

För att genomföra ett biljettköp ska du göra följande:

  1. Sök och hitta biljett(er.
  2. Kontrollera att du fått önskade platser och ev. produkter.
  3. Logga in om du redan är kund. Om du inte redan är kund
    registrerar du snabbt och enkelt ditt personliga
    kundkonto.
  4. Du kan även välja att registrera dig utan inloggning
  5. Fyll i personuppgifter.
  6. Kontrollera att alla uppgifter är korrekta.
  7. Fyll ev. presentkortnummer och pinkod om du vill betala
    dinna biljetter med Skövde Kulturhus presentkort.
  8. Godkänn köp- och leveransvillkoren.
  9. Välj betalningssätt och fyll i dina uppgifter.
    10.Godkänn köpet.

Din orderbekräftelse kan nu ses på skärmen, och du får inom några få minuter din bekräftelse sänd via e-post.

Som kund ansvarar du för att kontrollera att bokningen stämmer (rätt post- och e-postadress, evenemangsdatum, antal biljetter, rätt arena rätt klockslag m.m. och att biljetten kommit till dig i god tid innan evenemanget startar.)

Leverans

Vi levererar fysiska biljetter i vår biljettkassa. Har du köpt din biljett på kulturiskovde.se erbjuder vi pdf- eller mobilbiljett. Du laddar ner din biljett via länk i den biljettbekräftelse du får till din e-postadress. Om du inte har mottagit e-post med biljetterna inom 24 timmar efter genomfört köp kan du ringa till vår biljettkassa på telefonnummer 0500-49 80 99 eller skicka e-post till arrangemang@skovde.se.

Om du inte laddar ner dina biljetter från orderbekräftelsen, eller inte mottar orderbekräftelsen som e-post, kan du alltid logga in på ditt konto och hämta dina mobilbiljetter. Har du problem med att få tillgång till din order, vänligen kontakta Skövde Kulturhus på telefonnummer 0500-49 80 99.

För öppettider se kulturiskovde.se/kulturhus/

Försvunna biljetter

Har du tappat bort biljetten till evenemanget? Vi kan då ordna en ny åt dig. Kontakta oss på arrangemang@skovde.se.

Inställt evenemang

Om ett evenemang inte kan genomföras alls ställs det in. Vi kontaktar dig via e-post eller mobil med information kring vad som gäller för ditt evenemang.

Ändringar i repertoar, plats/lokal för evenemanget eller delvis genomfört evenemang är inte ett inställt evenemang, och pengarna återbetalas då normalt inte.

Force majeur:
Skövde Kulturhus skyldigheter i köpvillkoren, inklusive ansvar för genomförande av evenemanget, inklusive biljettköparens rätt till återbetalning upphör om händelsen påverkas av en force majeure-situation före eller under evenemanget. Med force majeure-situation avses skäl som ligger utanför Skövde Kulturhus rimliga kontroll, till exempel och inte uttömmande: krig, upplopp, terrorism, stora utbrott, brand, översvämningar, strejker, väder, nationella säkerhetsorder eller instruktioner från nationella eller lokala myndigheter.

Biljettreservationer

Du som reserverat dina biljetter måste bekräfta föreställningen, antal biljetter, pris och datum innan dess att förfallodatum passerats. Därefter återgår biljetterna till försäljning. Efter att du bekräftat och/eller betalat din reservation skickas PDF-biljetter till den angivna e-postadressen i bokningen.

Personuppgifter

Den allmänna dataskyddsförordningen (känd som GDPR) gäller som lag i alla EU:s medlemsländer från och med den 25 maj 2018. Förordningen stärker enskilda individers rättigheter när det gäller personlig integritet vid behandling av personuppgifter. Skövde Kulturhus samlar enbart in personuppgifter med ditt samtycke eller när det annars finns laglig grund för behandling. Det är viktigt att du förstår Skövde Kulturhus personuppgiftshantering och att du känner dig trygg i behandlingen av dina personuppgifter.

Likaledes gäller, i tillägg till vad som framgår av vår personuppgiftshantering, att dina personuppgifter kan användas till att kontakta dig i samband med upplysningar om ditt köp hos Skövde Kulturhus.

Frågor eller funderingar?

Om du har några frågor eller funderingar kring ditt biljettköp så kontakta Skövde Kulturhus biljettkassa:
Tfn 0500-49 80 99
E-post: arrangemang@skovde.se

Skövde Kulturhus
Trädgårdsgatan 9
541 30 Skövde

Reservationer

Skövde Kulturhus reserverar sig för eventuella fel avseende prisuppgifter och för utsålda evenemang